OVER ONS

Refugee Resilience Support

Wij, Bibi, Dorothé en Hannah zijn samen naar Lesbos, Griekenland geweest om daar in een vluchtelingenkamp te werken. Het heeft een diepe indruk op ons gemaakt. Deze ervaring heeft ervoor gezorgd dat we niet meer weg willen kijken van mensen op de vlucht die in Europa rondzwerven. Zij die door beleid worden belemmerd in het ontvangen van basisbehoeften en veiligheid. We gaan op pad om mensen op de vlucht te ondersteunen in hun zoektocht naar een veilig thuis.

Om dit concreet te maken zijn wij constant bezig met het verzamelen van kleding, slaapzakken en tenten die wij vervolgens naar Noord-Frankrijk kunnen brengen. Daar verblijven ongeveer 1000 mensen op de vlucht die geen toegang hebben tot de basisbehoeften. Met de financiële donaties die we ontvangen proberen we zoveel mogelijk producten te kopen die de mensen in Noord-Frankrijk ten goede komen.

Ongeacht waar mensen op de vlucht vandaan komen en waar ze naartoe gaan in Europa, iedereen verdient een waardige behandeling. Refugee Resilience Support wil een bijdrage leveren aan het verbeteren van het lot van vluchtelingen in Europa. Wil jij bijdragen aan deze doelstelling middels een donatie van producten of geld? Neem dan contact met ons op. We zijn heel dankbaar voor je interesse.

Social media

Het bestuur van RRS

Bibi Raayen

Bibi is de voorzitter van de stichting en is in het dagelijks leven aan het werk bij het Leger des Heils. Ze heeft een aantal weken op Lesbos in een vluchtelingenkamp gewerkt en is in Polen actief geweest bij de opvang van Oekraïense vluchtelingen. Afgelopen januari is ze met Dorothé in Litouwen geweest om 'Sienos Grupe' te ondersteunen in hun werk met vluchtelingen die uit Belarus komen.

Hannah van Draanen

Hannah is de secretaris van stichting RRS. Ze is momenteel voor een jaar naar Lesbos om daar voor EuroRelief aan de slag te zijn met vluchtelingen die op bootjes aankomen. Daarnaast heeft ze ervaring met vrijwilligerswerk en migranten in Nederland.

Dorothé Kalkman

Dorothé is penningmeester van RRS. Zij is in het dagelijks leven aan het werk bij A Beautiful Mess, een café waar statushouders aan het werk kunnen. Ze heeft ervaring met werken in vluchtelingenkampen op Lesbos en in Noord-Frankrijk. Afgelopen jaar is ze met Bibi in Litouwen geweest om 'Sienos Grupe' te ondersteunen in hun werk met vluchtelingen die uit Belarus komen.